Send brev og dokumenter til oss digitalt
Henvendelser som skal saksbehandles av Tvisteløsningsnemnda, kan sendes via eDialog. Dette er en tjeneste som gjør at du trygt kan sende oss brev og dokumenter digitalt. Du logger deg på via ID-porten (MinID, BankID med mer). Hvis du sender brev på vegne av en fagforening eller en virksomhet, ber vi deg bruke organisasjonens pålogging, ikke din personlige.
Send brev eller dokumenter til Tvisteløsningsnemnda via eDialog her.
- Velg om du er privatperson eller virksomhet.
- Skriv inn ditt organisasjonsnummer og trykk «Hent info».
- Tittel: Hvilket dokument du sender og gjerne saksnummer om det er kjent. Skriv "til personvernombudet" i tittelen dersom du ønsker å kontakte vårt personvernombud.
- Kommentar: Gi eventuelt en utfyllende beskrivelse av det du skal sende.
- Klikk på «send forsendelse».
- Du får en kvittering med referansenummer på e-post.
Du kan sende inn dokumenter i alle formater, som PDF, Word, Excel, PNG og JPEG, med mer.
Slik lager du et dokument i PDF-format:
- For word-dokument velger du «Lagre som» og deretter filtype PDF.
- LibreOffice og OpenOffice har en egen knapp på verktøylinja som heter «Eksporter til PDF».
Ja, det kan du. Vi anbefaler likevel at du bruker eDialog ettersom e-post ikke er noen sikker kanal for sensitive opplysninger.
Generelle spørsmål om arbeidsmiljøregelverket vil ikke besvares per e-post. Kontakt svartjenesten på telefon eller chat med Leon om du har spørsmål om dette.
Vår e-postadresse er post@arbeidstilsynet.no.
Når du får digital post fra Tvisteløsningsnemnda
Har du fått en SMS eller e-post med varsel om post fra Tvisteløsningsnemnda? Da har vi sendt et brev til din digitale postkasse.
Du laster ned brevet (PDF) fra meldingsboksen din i Altinn. Den digitale postkassen er en sikker løsning for å motta og oppbevare viktig post fra det offentlige digitalt. Over 500 statlige virksomheter og kommuner sender brev digitalt i dag.
Logg inn på din digitale postkasse i Altinn her.
Fristen for å bringe tvisten inn for domstolene er åtte uker fra det tidspunktet parten ble underrettet om nemndas avgjørelse.
Fristen løper fra det første varselet fra Tvisteløsningsnemnda om at vedtaket er gjort tilgjengelig. Det vil si når du har fått melding på e-post eller SMS om brev fra oss.
Virksomheter vil bli varslet på nytt hvis brevet ikke blir åpnet innen 7 dager, men søksmålsfristen løper allerede fra første varsel.
Når du har blitt varslet om du har fått et brev, er det ditt eget ansvar å lese det.
Trenger du hjelp til innlogging, navigering, delegering eller annet knyttet til bruk av Altinn, kan du kontakte Altinn brukerservice: eller ringe telefonnummer 75 00 60 00.
Har du spørsmål om digital post fra Tariffnemnda kan du ringe Arbeidstilsynets sentralbord på telefonnummer 73 19 97 00 (tastevalg 2). Åpningstider for sentralbordet er hverdager kl. 08:00-15:00.
Postadresse
Tvisteløsningsnemnda
Postboks 4720, Torgarden
7468 Trondheim
Telefon
Arbeidstilsynets sentralbord: 73 19 97 00
Åpningstider: 08:00 - 15:00